tag:blogger.com,1999:blog-2536628473599507327.post8255997924985772877..comments2023-12-22T11:53:43.114+01:00Comments on Volkswagen Kever voor beginners: Wat kost een Kever?Paulhttp://www.blogger.com/profile/17845557451092598097noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-2536628473599507327.post-5415686548010779422012-08-01T09:30:08.813+02:002012-08-01T09:30:08.813+02:00Beste Paul,
Mooie site, echter een aandachtspunt:...Beste Paul,<br /><br />Mooie site, echter een aandachtspunt: betreft je opmerking mbt mexicokevers: deze zijn niet opgebouwd uit slechter staal, hooguit de kwaliteit chroomdelen ( van fabrikant chromex) was daar altijd minder. Het is en blijft, hoe dan ook, een hardnekkige mythe, die iedereen rondvertelt over slecht staal. Opmerkelijk is het zelf, dat vanaf 1975 er plaatwerk van Mexico naar Duitsland werd getransporteerd. Duitse ingenieurs zouden het uit imago gronden nooit hebben goedgekeurd als het materiaal slecht was dat ze invoerden uit Mexico. <br /><br />Het is wel een feit dat de Duitse kevers een betere antiroest behandeling kregen (afwerking lasnaden en kieren veel gedetaileerder, laat staan dat er verschil was in het Duitse lakwerk tov Mexico en eventueel het wel aanbrengen van vet en dinitrol). In Mexico werd vaak kit gebruikt, die er voor zorgt dat een auto sneller gaat roesten in de holle ruimtes (bv de oortjes achter de zijramen). Dat heet rationaliseren, oftwel processen vereenvoudigen en kosten verlagen. De kwaliteit kan daardoor minder worden. Hoe dan ook een besparing van enkele honderen dollars in Mexico. VW rationaliseerde destijds graag zijn productiemethode bij het produceren uitloop modellen om zijn kosten te drukken. Vooral in derde wereld land Mexico destijds natuurlijk een economisch motief om concurrend te zijn. Dit alles zorgde voor het roesten, niet het staal.<br /><br />Ik weet niet of je iets wilt met deze info mbt de formulering op je website zoals het nu er staat. Doe er je voordeel mee, het is een mooie site.<br /><br />reekel@hotmail.comEric Fringsnoreply@blogger.com